ورود نقدینگی حقیقی ها به بازار

ورود نقدینگی حقیقی ها به بازار

حقیقی ها ۴۴۰ میلیارد تومان نقدینگی به بازار تزریق کردند + لازمه تداوم رشد

امروز درحالی خروج پول بعد از مدت ها متوقف و ۴۴۰ میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی ها به بازار تزریق شد که برای تداوم این رشد باید چند روز متوالی حجم و ارزش معاملات مطلوبی رقم بخورد.

 

شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) با بررسی روند معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: امروز شاخص کل با رشد 30 هزار و 131 واحدی به سطح یک میلیون و 139 هزار واحد رسید. ارزش معاملات بورس و فرابورس 5 و 2 هزار میلیارد تومان بود. نمادهای "فولاد، فارس و فملی" بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای "وامید، کویر و ثشاهد" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند . بیشترین ارزش معاملات مربوط به نمادهای "کویر، وبملت و فملی" بود.

بالاخره بازار بعد از مدت ها روی خوش به سهامداران نشان داد و در اکثریت نمادهای بزرگ بازار صف خرید وجود داشت. اگرچه ارزش معاملات همچنان با سطح قابل قبول فاصله دارد اما خروج پول بعد از مدت ها نا امیدی و اصرار به فروش از سوی فعالین بازار، امروز متوقف شد و در نهایت 440 میلیارد تومان نقدینگی توسط حقیقی ها به بازار تزریق شد.

رشد بازار امروز با گروه پالایشی آغاز شد و صف های نسبتا سنگین خرید در این نمادها و عدم عرضه حقوقی ها سبب شد باقی بازار نیز تحت تاثیر جو مثبت این گروه قرار گیرد و در نهایت یکی پس از دیگری صف خرید را به خود دیدند. گروه فلزاتی معدنی و گروه خودرویی از صنایع مورد توجه بودند و صف های خرید نسبتا خوبی در این نمادها تشکیل شد. در گروه بانکی به جز بانک ملت، دو نماد بزرگ دیگر صف خرید داشتند.

در دیگر گروه های بازار نیز تعادل نسبی وجود داشت و شاید اطمینان از روند رو به رشد در کلیت بازار در روزهای آینده بتواند قفل صف های فروش برخی گروه های کوچک را نیز باز کند.

اما شاید پیش بینی آینده بازار در کوتاه مدت در این شرایط ابهام آمیز سیاسی و اقتصادی کمی دشوار باشد. برای اینکه رشد بازار ادامه دار باشد لازم است برای چند روز متوالی در محدوده فعلی حجم و ارزش معاملات خوبی رقم بخورد و اینگونه بتوان به بازگشت روند صعودی اطمینان یافت. بررسی های تکنیکال نیز نشان می دهد بازار در مقطع فعلی به نظر بتواند یک دوره رشد را تجربه کند که  با توجه به اصلاح خوب گروه های پالایشی، خودرویی و بانکی و تند و تیز در دو هفته اخیر این رشد دور از انتظار نخواهد بود .

بررسی شاخص کل هم وزن نیز نشان از بازگشت قیمتی دارد و به نظر ظرفیت رشد از همین محدوده برای نمادهای کوچکتر نیز وجود دارد. در هر صورت پس از مدت ها ریزش به نظر کف بازار در همین حوالی بسته خواهد شد اما باید در نظر داشت پول زیادی در پشت صف های فروش محبوس مانده و 320 نماد همچنان در صف های فروش قفل هستند.

در بازارهای جهانی نیز قیمت ها به محدودیت های خوبی رسیده و تقریبا تثبیت شده است. در پایان هفته میلادی گذشته مس 10275 دلار و روی 3072 دلار معامله شد. هفته گذشته مس رشد خوبی داشته که مرتبط با کسری عرضه و اعلام اعتصاب معدن کاران شیلی در بزرگترین معدن دنیا (اسکوندیدا) است . نفت برنت نیز 69 دلار داد و ستد شد و دلار هم در بازار آزاد جهش نسبتا زیادی داشته و 23900 تومان معامله می شود .

بررسی چند رویداد

طبق شنیده ها، رییس بانک مرکزی در روزهای اخیر با افزایش فشار رییس جمهور برای ارز پاشی 2 میلیارد دلاری و تسعیر 375 هزار میلیارد تومانی ارز و مقاومت در این خصوص در آستانه عزل قرار گرفته است.

بورس کالا از پذیرش کنسانتره سنگ آهن، قیر، عایق رطوبتی، شمش فولادی، شمش روی و انیدرید فتالیک 7 شرکت در بازار اصلی و فرعی این بورس خبر داد.

وزیر صنعت با اشاره به ارزش بیش از 500 میلیارد دلاری معادن اکتشاف شده در نقاط مختلف گفت: هر شرکتی که مواد معدنی آن به اندازه کافی باشد ملزم به فرآوری مواد معدنی تولیدی خود است.

قائم مقام دبیر کانون کارگزاران بورس اظهار امیدواری کرد پیشنهاد صدور مجوز جدید تاسیس کارگزاری ها منوط به سهامی عام شدن محقق شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا از آمادگی واشنگتن برای لغو برخی تحریم ها در صورت بازگشت کامل ایران به برجام خبر داد.

رییس انجمن نفت ژاپن اعلام کرد: شرکت های ژاپنی سه ماه بعد لغو تحریم های آمریکا علیه صنایع نفت و گاز ایران، واردات نفت از این کشور را از سرخواهند گرفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.