تزریق 150 میلیون دلار به بازار سرمایه

تزریق 150 میلیون دلار به بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس وعده داد:

تزریق۱۵۰میلیون دلار مانده از صندوق و جبران زیان خریداران صندوق ETF پالایشی

رئیس سازمان بورس وعده داد ۱۵۰ میلیون دلار مانده از صندوق توسعه ملی بزودی تزربق و جبران ضرر و زیان خریداران صندوق پالایشی اجرا شود.

 

 محمدعلی دهقان دهنوی درباره مصوبه هیات دولت مبنی بر تزریق معادل ریالی ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بازارسرمایه و از طریق صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: میلیارد تومان معادل ۵۰ میلیون دلار از این مبلغ واریز شده و رایزنی ها برای واریز مابقی مبلغ ادامه دارد و انتظار می رود در روزهای آینده انجام شود.

وی ادامه داد: ۷ مصوبه سران قوا برای حمایت از بورس هم توسط شورای هماهنگی اقتصادی تصویب شده و در حال طی مراحل اداری برای ابلاغ بوده و انتظار می رود اجرای قدرتمند این مصوبات ،آثار مثبتی بر بازار بگذارد. یکی از این مصوبات جبران ضرر و زیان خریداران صندوق پالایشی است که اجرا خواهد شد.

براساس این گزارش، طبق مصوبه 7 اردیبهشت هیات دولت ، قرار بوده و هست که برای حمایت از بورس 10 اقدام از جمله اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، رفع ممنوعیت نهادهای مالی بازار سرمایه برای استفاده از تسهیلات بانکی و اعطای اقامت ۵ ساله برای سرمایه گذاران خارجی برای خرید سهام اعمال شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.