تاثیر کدهای بورسی خارجی در بازار

تاثیر کدهای بورسی خارجی در بازار

رییس سازمان بورس خبر داد:

۴۰ هزار کد خارجی با تمرکز در بورس‌ کالا / شرط ۲۵۰ هزار دلاری برای اقامت

رییس سازمان بورس از وجود ۴۰ هزار کد خارجی با اغلب داد و ستد در بورس کالا خبر داد و گفت: شرط اقامت ۵ ساله سرمایه گذاران خارجی، سپرده ۲۵۰ هزار دلاری است .

 

محمدعلی دهقان دهنوی درباره تعداد کدهای بورسی خارجی در بازار سرمایه و اعطای اقامت به سرمایه‌ گذاران که نسبت به خرید سهام در بورس اقدام می‌کنند به ایلنا گفت: هدف از اجرای مصوبات این نیست که یک روزه شاخص به عدد خاصی برسد و تمام این اقدامات مجموعه‌ای از مصوبات بلند وکوتاه مدت برای بازار سرمایه و اقتصاد است.

وی افزود: برخی مصوبات ، اثرات روانی و برخی دیگر اثرات مالی دارد. اثر برخی می‌تواند فوری باشد و برخی دیگر از مصوبات آثار ضعیف‌تری دارند. مصوبه اعطای اقامت 5 ساله به ازای سرمایه‌گذاری در بورس برای آینده بازار و حضور سرمایه‌گذاران خارجی است و باید برای آن برنامه‌ ریزی داشت. این ظرفیت در اقتصاد وجود دارد و می‌توان به سرمایه‌گذاران خارجی اقامت داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه‌گذاری برای ارائه اقامت به سرمایه‌گذاران خارجی 250 هزار دلار بصورت سپرده بانکی است، ادامه داد: این فرصت برای ایجاد سرمایه گذاری خارجی در داخل فراهم شده است. ممکن است اکنون تقاضایی برای این موضوع وجود نداشته باشد اما در آینده ایجاد می شود و قرار نیست این مصوبات برای ورود و تقاضا در بورس جهش بزرگی ایجاد کنند.

دهقان دهنوی درخصوص تعداد کدهای  بورسی خارجی توضیح داد: اکنون 40 هزار کد خارجی از کشورهای مختلف در بورس وجود دارد و این مصوبات مزیتی است که بتوان این میزان را افزایش داد و در یک بازه زمانی به 100 تا 200 هزار کد رساند. سرمایه‌گذاران خارجی که وارد این حوزه شدند در گروه‌های متنوعی سرمایه گذاری کردند و اغلب در بورس کالایی فعالیت دارند اما برای اقامت، کشورهای همسایه بازار هدف نزدیک‌تری هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.