مقایسه رمز ارزها با بازار بورس

مقایسه رمز ارزها با بازار بورس

تحلیلگر بورس مطرح کرد:

مقایسه بازار رمزارزها و سهام + ورود ۱۰ درصدی حقیقی‌های دانه درشت

تحلیلگر بورس ضمن مقایسه سرمایه گذاری در بازار رمز ارزها و سهام گفت: حقیقی‌های دانه درشت کمتر از ۱۰ درصد سرمایه را به حوزه کریپتوکارنسی‌ها بردند و ۹۰ درصد مابقی را در بازار سرمایه نگه داشتند.

 

 علیرضا کریمیان با بیان اینکه رمزارز می‌تواند رقیبی برای سرمایه‌های کمتر از ۴ تا ۵ میلیارد تومان باشد به مهر گفت: افراد دارای سرمایه کمتر از ۵ میلیارد تومان، تمایل بسیار بالایی برای ورود به بازار کریپتوکارنسی‌ها دارند. بنابراین ورود به عرصه رمزارز می‌تواند رقیبی برای ورود سرمایه‌های خرد به بازار سرمایه باشد. اما نکته اصلی جذابیتی است که بازار و معاملات رمزارزها ایجاد کرده به نحوی که ابزارهای بکار گرفته شده در این بازار بسیار متنوع‌تر از بازار سرمایه بوده و استفاده از ابزارهایی همچون معاملات اهرمی یا فروش تعهدی این بازار را جذاب کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر، بازار کریپتوکارنسی‌ها ۲۴ ساعته بوده و در هفت روز هفته برقرار است. به نحوی که معامله‌گران می‌توانند بدون محدودیت در این بازار فعالیت کنند در حالی که بازار سرمایه علاوه بر اینکه دامنه نوسان دارد، زمان معاملاتی آن نیز کوتاه است و در عین حال استفاده از ابزارهایی همچون معاملات اهرمی و فروش تعهدی در آن جایز نیست. اما همه این مزیت‌ها در کنار یک بازار بسیار پرریسک در حوزه کریپتوکارنسی‌ها رقم می‌خورد که هم اکنون در حال بلعیدن سرمایه‌های مردم است.

این تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه به دلیل اتفاقات سال ۹۹ و دستکاری‌هایی که صورت می‌گیرد، اکنون با اقبال کمی نسبت به معامله‌گران تازه‌ وارد مواجه است، ادامه داد: بخصوص اینکه بسیاری از سهام‌ در صف فروش قفل می‌شوند و متأسفانه این امر موجب آزار سهامداران شده است. این در حالی است که عده‌ای از افراد در هر بازاری متضرر می‌شوند. چراکه بصورت هیجانی وارد بازار شده و اطلاع کافی و عمل به موقع ندارند.

کریمیان با بیان اینکه مقامات مسئول بورس معتقدند زیرساخت های لازم برای راه‌اندازی ابزارهای جدید معاملاتی وجود ندارد، عنوان کرد: این موضوع تا حدودی درست است اما به نظر نمی‌رسد اراده‌ای برای فراهم سازی این زیرساخت ها هم وجود داشته باشد. یعنی خواسته ای پشت فراهم سازی این زیرساخت ها نیست در غیر این صورت باید برنامه‌ای تدوین می‌شد که طی سه تا ۵ سال آتی این ابزارهای مهم در بازار سرمایه به کار گرفته شوند.

به گفته وی، قرار است دامنه نوسان برداشته شود اما اکنون صرفاً یک ایده و صحبت است و شاید هم هیچ وقت عملیاتی نشود. اگر باز کردن دامنه نوسان اجرایی شده و دامنه به ۱۰ درصد برسد، جذابیت بازار سرمایه بیشتر خواهد شد. حقیقی‌های دانه‌درشت وارد بازار رمزارز نشده و در آنجا سرمایه‌گذاری کلانی ندارند ضمن اینکه اگر داشته باشند کمتر از ۱۰ درصد سرمایه را وارد حوزه کریپتوکارنسی کردند و ۹۰ درصد مابقی را در بازار سرمایه نگاه می‌دارند. چرا که نوسانات این بازار آنقدر بالا است که خیلی‌ها تمایلی به استفاده از آن ندارند.

کریمیان اضافه کرد: مجموعه اتفاقاتی که در بازار سرمایه رخ داده، دست به دست هم داده تا نتیجه کار در تابلو و شاخص مشخص شود. نرخ بهره متعادل‌تر شده و رو به کاهش است و تکلیف انتخابات و نوع نگاه به بازار سرمایه هم تا حدودی مشخص شده است. بنابراین سهامداران شروع به خرید سهام کرده اند. البته وضعیت کلی بازار خیلی خوب نیست و تنها وضعیت سهام شاخص سازها بهتر شده و در سهام کوچک و متوسط هنوز هم جای رشد بیشتری وجود دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.