شکست سطح مقاومت بورس

شکست سطح مقاومت بورس

شاخص کل در فاصله 15 هزار واحدی کانال جدید؛

خیز شاخص بورس برای شکست مقاومت

تحلیل‌گران تکنیکی محدوده یک میلیون و 280 هزار واحد را سطح مقاومت مهم شاخص بورس می‌دانند، آیا شاخص می‌تواند این سطح مقاومت را بشکند؟

 برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 21 تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز یکشنبه شاخص کل بورس 14 هزار و 538 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 285 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 5 هزار و 119 واحد رشد کرد و در رقم 397 هزار و 606 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 191 واحد بالا آمد و در رقم 18 هزار و 618 واحد باقی ماند.

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 332 نماد رشد قیمت و 132 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 70 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 28 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت‌ کالسیمین (فاسمین)، بیمه دانا (دانا) و سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید (گوهران)، پتروشیمی مارون (مارون) و پگاه گلستان (غگلستا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سنیر (شرکت سیمان سفید نی‌ریز)، سفار (سیمان فارس) و غاذر (کشت و صنعت پیاذر) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه میهن (میهن)، توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) و صنعتی مینو (غصینو) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز یکشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز دوشنبه است. در پایان معاملات روز یکشنبه بازار با مازاد عرضه 201 میلیارد تومانی بسته شد.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات شنبه 37 نماد صف فروش و 103 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 93 درصد افزایش یافت و در رقم 437 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 2 درصد افزایش یافت و 638 میلیارد تومان شد. 

بیشترین تقاضاها

در روز یکشنبه شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف‌ خرید 91 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از لطیف، نمادهای کاما (شرکت باما) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 60 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، غدام (خوراک دام پارس) و ثالوند (سرمایه گذاری مسکن الوند) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس امروز

پس از نزول 11 هزار واحدی شاخص کل در روز شنبه، دیروز شاخص کل و شاخص هم وزن صعود کردند. شاخص کل با رشد 14 هزار واحدی به فاصله 15 هزار واحدی کانال 1.3 میلیونی رسید و شاخص هم وزن نیز با رشد بیش از 5 هزار واحدی بیشترین رشد طی 4 روز اخیر را ثبت کرد.

علاوه بر این در میان روندهای درونی بازار 3 نشانه مثبت در معاملات روز یکشنبه دیده می‌شود که می‌تواند برای سهام داران امیدوارکننده باشد.

نکته اول رشد 5 هزار واحدش شاخص هم وزن و سبزپوشی 70 درصد نمادهای بازار بود. بهعلاوه ارزش صف‌های خرید پایانی بازار 93 درصد افزایش یافت و بدین ترتیب مازاد عرضه بازار 49 درصد نزول کرد و به کمترین رقم در 3 روز کاری گذشته رسید. ارزش مازاد عرضه بازار 201 میلیارد تومان شد که نسبت به روز پیشین کاهش 196 میلیارد تومانی داشت.

سومین علامت مثبت معاملات دیروز ورود پول حقیقی به بازار بود. نقدینگی وارد شده به بورس به رقم 121 میلیارد تومان رسید.

اما نکته مهم‌تر واکنش مثبت بازار به گزارش‌های مالی است. پس از انتشار گزارش‌های مالی 3 ماهه شرکت‌ها، روند قیمتی سهام شرکت‌هایی که گزارش‌های مثبتی داشتند صعودی شد. روز گذشته پس از انتشار گزارش مالی شرکت ملی صنایع مس ایران که سهام آن با نماد فملی در بورس معامله می‌شود و اعلام رشد 88 درصدی درآمد سال 1399 و رشد 118 درصدی سود خالص این شرکت در سال 1399، قیمت سهام آن رشد کرد و به تنهایی هزار و 110 واحد شاخص کل را بالا آورد.   

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.