اثر دلار بر معاملات بورس

اثر دلار بر معاملات بورس

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

ارزیابی‌ معاملات دیروز بورس و اثر توافق مهم احتمالی بر دلار

کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی‌ معاملات دیروز و انتظار اثر توافق مهم احتمالی بر روی نرخ ارز گفت: به نظر می رسد بازار به بلوغ و تعادل نسبی رسیده باشد.

 

مرتضی امیری درباره عوامل اثر گذار در ورود دیروز شاخص بورس به مدار نزولی به ایرنا گفت: ارزیابی معاملات دیروز نشان می دهد هی چگونه دلیل مشخصی برای بازگشت شاخص بورس به مدار نزولی وجود ندارد. بازار سهام طی چند روز وارد روند صعودی شد و به رشد معقولی دست پیدا کرد. بنابراین ایجاد چنین افتی لازم بود و نباید آن را به عنوان خطری جدی در معاملات تلقی کرد. 

وی افزود: برخی نزدیک شدن شاخص بورس به مقاومت‌های تکنیکال را دلیل این عرضه‌ها می‌دانند اما پس از رشد نسبی شاخص طی دو هفته اخیر، طبیعی است که برخی از سهامداران اقدام به شناسایی سود کنند. در کنار سهامداران حقیقی که از ترس ضرر احتمالی، اقدام به فروش بخشی از سهام کردند، بازارگردان‌ها و سهامداران حقوقی‌ هم در راستای تعادل بخشیدن به روند قیمتی، اقدام به عرضه سهام در تابلوی معاملات کردند که این موضوع در کنار تصمیم حقیقی ها زمینه ساز رفتار هیجانی و فروش سهام شد.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص اینکه روند نزولی بازار تا کجا می تواند ادامه دار باشد، توضیح داد: بازار بعد از تجربه اصلاح شدید و ایجاد موقعیت مناسب برای سرمایه گذاران در انتظار تداوم روند نزولی در روزهای آینده نیست و به نظر می‌رسد به بلوغ و تعادل نسبی رسیده باشد. به هر حال وجود روند نزولی در کنار روندهای صعودی جزئی از ذات آن در همه بازارهای دنیا از جمله بازار سرمایه ایران است.

امیری ادامه داد: نمی توان به عرضه‌های دو روز اخیر عنوان اصلاح اطلاق کرد. چرا که درصد افت شاخص بسیار ناچیز بوده اما باید منتظر روزهای آینده و اتفاقات مهم پیش رو مانند توافق احتمالی و اثر بر روی نرخ ارز بود تا نسبت به روند بازار در روزهای آینده پیش بینی دقیق تری ارائه کرد. مالیات بر عایدی سرمایه بصورت مستقیم اثری بر بازار سرمایه ندارد. اما غیرمستقیم با جذابیت نسبی نسبت به بازارهای رقیب می‌توان انتظار داشت بخشی از منابع موجود در سایر بازارها نقد و به تدریج به سمت بازار سرمایه روانه شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.