سود سهام عدالت در گرو دو شرکت بورسی

سود سهام عدالت در گرو دو شرکت بورسی

 

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت از گروکشی دو شرکت بورسی برای واریز سود سال ۹۸ خبر داد و پیشنهادی برای انتشار ترازنامه مطرح کرد .

 

 اکبر حیدری درباره واریز سود عملکرد سال 98 سهام عدالت به فارس گفت: سهام عدالت دچار بلاتکلیفی خاصی شده و نیازمند اصلاحات فوری است. طبق قانون تجارت قرار بود سود سهام عدالت کسانی که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کردند به حساب شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی واریز می‌شد اما مسئولان دولتی چون می‌خواستند سریعاً کار انجام شود، سود سال 98 را از طریق سپرده‌ گذاری مرکزی به حساب سهامداران عدالت در روش مستقیم و غیر مستقیم واریز کردند.

وی افزود: طبق گفته وزیر اقتصاد، قرار بود برای کسانی که سهام عدالت با ارزش اسمی یک میلیون تومانی دارند بابت سود عملکرد سال 98 مبلغ 400 هزار تومان و برای کسانی که سهام عدالت 532 هزار تومانی دارند مبلغ 200 هزار تومان واریز می‌شود که معلوم نشد سود 32 هزار تومان اضافی آن چه شد. قبل از اسفند ماه قرار بود 50 درصد از سود عملکرد سال 98 سهام عدالت واریز شود که به جای 200 هزار تومان مبلغ 195 هزار تومان واریز شد. بعد از عید هم که قرار بود 50 درصد دوم از سود واریز شود باز هم گروکشی و 40 درصد از سود باقیمانده سال 98 واریز شد و گفتند بقیه سود را با سهام جایزه و حق تقدم جبران می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ دو شرکت مپنا و مخابرات که از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت هستند، اعلام کردند به دلیل داشتن مطالبات از دولت، پولی برای واریز سود سهام عدالت سهامداران ندارند. بنابراین نه سودی دادند و نه وعده دادند سهام جایزه و یا حق تقدم اختصاص دهند. در حالی که این دو شرکت مانند هر شرکت دیگری حق دخل و تصرف در سود 49 میلیون سهامدار را ندارند و وقتی سودی در مجمع تصویب می‌شود، منابع آن وجود دارد.

حیدری گفت: پیشنهاد می شود ترازنامه شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت منتشر تا بررسی شود سودهای مجامع چه شده و با اموال مردم در این مدت چه کرده‌اند. برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به هیأت مدیره نمایندگان سهام عدالت که منصوب دولت بوده‌اند، متأسفانه بصورت غیر قانونی پاداش هیأت مدیره دادند در حالی که اگر پاداشی تعلق می‌گیرد، باید ابتدا به حساب شرکت سرمایه‌گذاری استان واریز شود و هیأت مدیره شرکت بعد از بررسی آن را به حساب افراد واریز کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ ۲۶% ۲۹۰٬۰۰۰ تومان
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
0 0 0 0
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.