علت رشد شاخص بورس

علت رشد شاخص بورس

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به علت رشد فعلی شاخص، مقاومت بعدی دلار، کلیت بازار در نیمه دوم مرداد و ابتدای شهریور، صنایع مقبول و جبران مقطعی زیان سهامداران را پیش بینی کرد.

 

عرفان هودی با اشاره به روند فعلی معاملات بازار سهام و عوامل اثرگذار در رشد شاخص بورس به ایرنا گفت: رشد فعلی معاملات ناشی از قرار گرفتن نرخ دلار بر مدار صعودی است که توانست معاملات را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد و روزهای پر رونقی را برای این بازار رقم بزند.

وی افزود: نکته مهمی که منجر به افزایش قیمت دلار در بازار شد این بود که در هفته و ماه های گذشته معامله گران ارزی چنین تصوری داشتند که مذاکرات برجام در مسیر خوبی قرار دارد. این امر باعث شد به منظور جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی، معامله ای در بازار ارز تا زمان مشخص شدن نتیجه مذاکرات  انجام ندهند و اقدام به خرید دلار نکنند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اخبار منعکس شده در هفته گذشته درخصوص احتمال ضعیف احیای برجام در کوتاه مدت باعث شد نرخ دلار طی دو روز اخیر در برخی از مقاطع به بیش از ٢٦ هزار تومان برسد. تحلیلگران بر این باورند که مقاومت بعدی نرخ دلار کانال ٢٦ هزار و ٢٠٠ تومان است و با عبور از این محدوده به نقاط بیشتری دست پیدا می کند اما در غیر اینصورت دلار به کانال ٢٥ هزار تومان باز خواهد گشت.

هودی با بیان اینکه به دنبال افزایش قیمت دلار، بازار سرمایه هم بهانه ای برای رشد پیدا کرد، عنوان کرد: شاخص بورس طی دو روز اخیر مسیر بسیار خوبی را برای رشد در پیش گرفت. طبق بررسی ها به دلیل پیش بینی اقتصاددانان در خصوص تداوم تورم در اواخر سال جاری و آینده، روند بازار سرمایه در بازه زمانی بلندمدت صعودی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مجامع اکثر شرکت ها در نیمه دوم مرداد به پایان می رسد، روند بازار به دلیل بازگشت نماد آنها به مدار معاملات دستخوش تغییر می شود و شاهد فشار فروش در اکثر سهام خواهیم بود، حتی ممکن است منفی هایی در شاخص هم‌وزن رخ دهد اما کلیت بازار در نیمه دوم مرداد و ابتدای شهریور صعودی خواهد بود. بیشترین روند بازار در مدت زمان اعلام شده بر روی سهام شاخص ساز، بنیادی و ارز محور است که با توجه به چنین روندی، بازار مقطعی از زیان یک ساله ای را که سهامداران متحمل شدند جبران می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.