بورس در روز شنبه چه شرایطی خواهد داشت؟

بورس در روز شنبه چه شرایطی خواهد داشت؟

بورس تهران آخرین روز از هفته یعنی چهارشنبه را با پوشش سبز رنگ اما کمرنگ به پایان رساند! در این روز شاخص کل بورس با رشدی ۵۷۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۶۶۳ واحدی قرار گرفت. با آنکه شاخص در کل مثبت بود ولی ارزش معاملات خرد کاهشی ۱۶ درصدی را تجربه کرد.

در آخرین روز کاری بورس، ۱۰۴ نماد صف خرید داشته و فقط ۲۶ نماد دارای صف فروش بودند که نشان دهنده اقبال بیشتر برای دارندگان سهام بود.

طبق پیش‌بینی اکثر کارشناسان، شنبه بازار بورس شاهد روزی متعادل خواهد بود. به‌نظر می‌رسد برای ایجاد فضای مثبت و صعودی، نیاز به اخباری هست تا بتواند بازار را دوباره صعودی کند اما با توجه به رکود حاکم در اکثر بخش‌ها، ظاهرا فعلا خبر خاصی در راه نیست!

در این روزها، اکثر سهام‌داران ترجیح می‌دهند به دنبال سهام خرد و کوچک‌تر بازار بروند، چرا که کسب سود با استفاده از اخبار حتی مثبت و کوچک پیرامون آن‌ها، شانس بیشتری نسبت به سهام بزرگ بازار دارد که معمولا نقش اصلی در شاخص سازی را بازی می‌کنند.

در یک سال گذشته بازدهی بازار سرمایه تقریبا ۱۰۰ درصد بود که با توجه به سایر مارکت‌ها، این بازدهی رقم مقبولی به حساب می‌آید و توانسته بخشی از عقب ماندگی سه سال گذشته را جبران کند، اما به اذعان اکثر کارشناسان، هنوز تا بازگشت رونق و رسیدن به جایگاهی که بتوان ارزش سهام را نسبت به شرایط بازار متعادل ارزیابی کرد، فاصله زیادی وجود دارد و بدین خاطر بورس را می‌توان یک فرصت عالی برای انتخاب در سال جاری دانست.

به هر حال با توجه به شرایط موجود، در کل می‌توان هفته پیش روی را هم یک هفته نسبتا آرام پیش‌بینی کرد که البته شانس صعود هرچند آهسته، بیشتر است و بدین خاطر بورس، محل مطمئنی جهت سرمایه‌گذاری در این روزهای رکود و حتی سقوط سایر بازارها محسوب می‌شود.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.