چرا در بازار بورس بایستی سرمایه گذاری کنیم؟

چرا در بازار بورس بایستی سرمایه گذاری کنیم؟

بزرگ‌ترین بازار سرمایه در هر کشوری، بدون شک بازار سرمایه یا همان بورس است، در این مطلب به شما می‌گوییم چرا سرمایه‌گذاری در بازار بورس، یک انتخاب درست است!

طی سال‌ها، سرمایه‌گذاران متعددی، جدا از مبتدی یا با تجربه، با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در سهام سود قابل توجهی به دست آورده‌اند. با این حال، سرمایه‌گذارانی هستند که فرمول موفقیت آن‌ها اصلا کارساز نبوده که باعث می‌شود قبل از ورود به بازار سهام و سرمایه‌گذاری در سهام، دوباره فکر کنند.
وقتی یک سرمایه گذار تصمیمات درست و دقیقی می‌گیرد، شانس بیشتری برای کسب سود از این سرمایه گذاری دارد. با اینکه بازار سهام واقعا غیر قابل پیش بینی است اما سرمایه گذاری در سهام چندین مزیت عمده نسبت به سایر سرمایه گذاری‌ها دارد که با یکدیگر آن‌ها را مرور می‌کنیم.

معاملات روان و مستمر در بورس

وقتی که به عنوان یک سرمایه‌گذار، سهام یک شرکت خاص را می‌خرید، اساسا به معنای گرفتن سهام مالکیت در آن شرکت خاص توسط شما است.
داشتن مالکیت به این معنی است که شما سهام‌دار می‌شوید و نقشی حیاتی در تصمیم گیری شرکت ایفا خواهید کرد. سرمایه گذاران همچنین قدرت رای دادن در تصمیمات اتخاذ شده توسط شرکت را خواهند داشت.
شما گزارش‌های سالانه را دریافت می‌کنید تا اطلاعات دقیقی کسب کرده و درباره شرکت دیتای درستی داشته باشید. داشتن سهام یک شرکت خاص، راهی برای ابراز وفاداری نسبت به یک کمپانی و موفقیت کسب و کار به طور کلی خواهد بود.

تنوع بخشی

سرمایه‌گذارانی که پول خود را با سختی به دست آورده‌اند، در انواع مختلف بازارها سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه‌گذاری در بازار سهام با ایجاد تنوع، مزیت بزرگی را به همراه دارد.
سرمایه گذاری در بازار سهام مستقل از سایر کارها مانند اوراق قرضه، املاک و مستغلات، بازار ارز و خودرو، ارزش آن را تغییر می‌دهد.
نگه‌داری سهام برای مدت طولانی‌تر به سرمایه گذار کمک می‌کند تا زیان سایر سرمایه گذاری‌ها را پیش بینی کند. افزودن سهام به سبد آن‌ها تنوع بیشتری ایجاد می‌کند و سودهای بزرگ و سریعی را به همراه دارد که به سرمایه گذاران کمک می کند از استراتژی‌های سرمایه گذاری بیش از حد محافظه کارانه اجتناب کنند.

مزایای سود سهام

سود سهام به پاداشی اطلاق می شود که شرکت به سرمایه گذاران خود می‌دهد. به عبارت ساده، درآمد اضافی شرکت برای سرمایه گذاران است که سالانه توسط هر شرکت پرداخت می‌شود.
مهم نیست که سهام ارزش خود را از دست داده باشد یا نشان دهنده سود حاصل از سهام باشد، پرداخت سود سهام در هر صورت خواهد رسید.
درآمد سود سهام می‌تواند به سرمایه گذار کمک کند تا حتی دوران بازنشستگی‌اش را تامین کند یا به یک سرمایه گذاری دیگری برای رشد پرتفوی خود در طول زمان بپردازد.

سود سرمایه گذاری

یکی از مهم‌ترین مزایای سرمایه گذاری در بورس این است که سرمایه گذاران فرصت کسب درآمد بیشتر را دارند. با گذشت زمان، قیمت یک سهم خاص می‌تواند افزایش یا کاهش یابد.
با این حال، سرمایه گذارانی که پول خود را در شرکت‌های با ثبات گذاشته‌اند، شاهد رشد سود خواهند بود. به همین ترتیب، سرمایه گذاری در چندین سهام مختلف به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا با اهرم رشد در بخش‌های مختلف و در نتیجه سود، ثروت ایجاد کنند.

نقدینگی

سهام به طور کلی به عنوان دارایی‌های نقد شناخته می‌شود، زیرا می‌توان آن‌ها را به راحتی به پول نقدی که از چندین خریدار در هر مقطع زمانی تشکیل شده است، تبدیل کرد.
بازار بورس در مقایسه با بسیاری از بازارها همچون مسکن، خودرو، خرده فروشی و... با سرعت نقدپذیری بسیار سریع‌تر و ریسک بسیار پایین‌تری همراه است. میانگین حجم معاملات روزانه در بازار بورس بسیار بالا است؛ به این معنی که ده‌ها و صدها خریدار و فروشنده به یک سهم توجه می‌کنند و همین امر باعث می‌شود تا نگرانی خاصی از فروش سهام خودتان نداشته باشید.

بازدهی بالاتر در کوتاه مدت

بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین مزیت سرمایه گذاری در سهام این است که در مقایسه با سایر راه‌های سرمایه گذاری مانند سپرده‌های بانکی، پتانسیل ایجاد بازده بالا در مدت زمان کوتاه را دارند.

حفاظت توسط دولت‌ها

هنگامی که یک سرمایه گذار پول خود را در محصولات مالی مختلف در بازار سهام قرار می‌دهد، منافع آن‌ها نیز توسط یک چارچوب نظارتی تعیین شده توسط دولت محافظت می‌شود.
این امر به آن‌ها در گریز از خطراتی چون فعالیت متقلبانه توسط سایر شرکت‌ها و بیزینس‌ها کمک می‌کند.

انعطاف پذیری برای سرمایه‌گذاری در مبالغ کوچک

سرمایه گذارها پس از ورود به بورس می‌توانند سرمایه گذاری‌های کوچک خود را با خرید سهام شرکت‌های کوچک یا متوسط در واحدهای خرد آغاز کنند. یکی دیگر از مزیت‌های اصلی سرمایه‌گذاری مستقیم در سهام این است که سرمایه‌گذار می‌تواند به انتخاب خود خرید کند و سرمایه‌گذاری با مبلغ مشخص، الزامی نیست.

امکان استفاده از اقتصاد در حال رشد

درآمد شرکت‌ها معمولا با رشد اقتصادی افزایش می‌یابد. این امر به دلیل عوامل متعددی مانند افزایش اشتغال زایی است که منجر به افزایش درآمد و فروش می‌شود. بنابراین، سرمایه‌گذاری که پول خود را در سهام شرکت‌های تحت تأثیر رشد اقتصادی قرار می‌دهد، به رشد بهتر آن‌ها و به همین ترتیب رشد درآمد خودش کمک می‌کند.

فرآیند آسان خرید و فروش

فرآیند خرید و فروش در بورس برای همه سرمایه گذاران ساده و آسان است. خرید سهام با کمک کارگزار، تحلیل‌گرهای آنلاین یا جستجو انجام می‌شود. راه اندازی یک حساب کاربری و شروع معامله فقط چند دقیقه طول می‌کشد. همچنین یک سرمایه گذار می‌تواند سهام را به راحتی بدون رفتن به جایی بخرد، بفروشد و سود مستقیما به حساب بانکی وی واریز شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.