۵ دلیل برای آنکه بدانید ارز دیجیتال از بازار بورس بهتر است!

۵ دلیل برای آنکه بدانید ارز دیجیتال از بازار بورس بهتر است!

در مقاله قبلی، دلایل برتری بورس نسبت به بازار ارز دیجیتال را بررسی کردیم و ۵ دلیل آوردیم که در آن‌ها، بورس نسبت به ارز دیجیتال مزیت داشت، حال در این مطلب قصد داریم تا از خوبی‌های مارکت کریپتو کارنسی نسبت به بورس بگوییم، با سهام بین همراه باشید.

۱- بازاری که ۲۴ ساعته است!

در بورس شما تنها ساعات محدودی فرصت دارید تا به معامله بپردازید ولی در دنیای کریپتو کارنسی،‌ هیچ دقیقه‌ای برای توقف وجود ندارد! در هر ساعت از شبانه روز قادر هستید تا در کلی از صرافی‌های بزرگ بین المللی فعالیت کرده و به خرید، فروش، واریز یا برداشت کوین بپردازید! در این زمینه تقریبا هیچ مارکتی قابل مقایسه با دنیای ارزهای دیجیتال نیست.

۲- نقد پذیری سریع

شما اگر صاحب یک ارز دیجیتال معتبر مثل بیت‌کوین، اتریوم، تتر و... باشید، هر لحظه که اراده کنید، آن را می‌توانید در هر تعدادی که دوست داشتید، به‌فروش برسانید و کوین خودتان را تبدیل به پول نقد کنید. در واقع برخلاف بازار سهام که ممکن است بخاطر تشکیل صف‌های فروش نقد پذیری یک سهم حتی برای روزهای متوالی متوقف شود، در بازار کریپتو کارنسی در کسری از ثانیه قادر به نقد شدن هستید.

۳- جابجایی راحت دارایی‌ها

در بورس شما دسترسی به سهام خودتان به عنوان یک عنصر فیزیکی یا قابل حمل ندارید و در واقع هرچیزی که هست،‌ در کارگزاری شما و سازمان بورس نهاده شده و بایستی در همان جا هم از این سهام استفاده کنید. ولی در بازار ارزهای دیجیتال، شما به‌راحتی قادر هستید تمام کوین‌های خودتان را برداشته و به یک صرافی دیگر انتقال دهید و یا حتی در کیف پول نرم‌افزاری (مثل تراست ولت) یا سخت‌افزاری (مثل لجر) نگهداری کرده و از دسترس هر فرد و بنگاهی هم به‌دور نگاه دارید!

۴- یک ابزار معامله!

برخلاف سهام که تقریبا می‌توان هر سهم را منحصر به‌یک فرد و قابل معامله در بازاری انحصاری دانست، کریپتو کارنسی خودش به عنوان یک واحد پولی مجزا هم می‌تواند عمل کند! در واقع شما قادر هستید به عنوان مثال، یک کالا و حتی در مقادیر بالاتر، یک ماشین یا خانه را هم از طریق ارز دیجیتال خرید و فروش کنید بدون آنکه نیاز به استفاده از پول‌های رایج دولتی باشد. البته این کار ریسک‌ها و موانع قانونی خودش را در هر کشور ممکن است دارا باشد ولی یک قابلیت ویژه است که ارزش دنیای بلاک چین را بیشتر از هرچیزی نمایان می‌کند.

۵- ارزش بین‌المللی

قاعدتا شما نمی‌توانید مثلا سهام شرکت غمایه را در موبایل خودتان نگهداری کرده، با خودتان از کشور خارج نموده و در بازار کشور ترکیه یا فرانسه تبدیل به پول نقد کنید! اما در ارتباط با بیت کوین یا اتریوم خودتان، چنین عملی را امکان پذیر است. در واقع ارزش دارایی‌های کریپتویی شما تقریبا در تمام دنیا یکسان است و برای همین در همه جا ارزشمند بوده و مانند طلا، قابلیت نقد شدن و استفاده دارد. حتی در برخی کشورها مانند السالوادور، به عنوان واحد پولی نیز پذیرفته شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه کاربران


نتیجه‌ای یافت نشد.

اشتراک ویژه ۱ ماهه

۳۹۰٬۰۰۰ تومان
خرید اشتراک
به من اطلاع بده!
با کلیک بر روی "Allow" از پیام های سایت مطلع شوید.